2024 рік
Відеозвіт діяльності ЦПРПП Городнянської міської ради за 2024 рік
Звіт
про діяльність
Комунальної установи
«Центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Городнянської міської ради Чернігівської області
протягом 2024 року
У 2024 році Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» (далі – Центр) продовжувала виконувати свою основну місію – сприяти професійному розвитку педагогів закладів освіти Городнянської міської територіальної громади та Тупичівської сільської територіальної громади. Основними напрямками діяльності Центру були:
- організація заходів для підвищення кваліфікації педагогів;
- надання консультативної підтримки з питань освітнього процесу;
- розвиток професійних спільнот педагогічних працівників;
- впровадження інноваційних освітніх технологій.
Центр провадив діяльність з урахуванням принципів, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту», зокрема, людиноцентризм, науковий характер освіти, академічна доброчесність та академічна свобода, гуманізм, демократизм, сприяння навчанню впродовж життя.
Згідно з Положенням про центри професійного розвитку педагогічних працівників, основним завданням Центру є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування. Центр відповідно до покладених на нього завдань має:
- Організовувати та проводити навчальні заходи: курси підвищення кваліфікації, тренінги, семінари та вебінари для педагогічних працівників, спрямовані на підвищення їх професійних компетентностей.
- Забезпечувати консультаційну та методичну підтримку педагогів з актуальних питань освітнього процесу, використання новітніх методик навчання та впровадження інноваційних підходів.
- Проводити психологічне консультування та супровід педагогів, особливо щодо зниження стресових навантажень, поліпшення емоційного стану та профілактики професійного вигорання.
- Спонукати до самоосвіти та професійного самовдосконалення педагогічних працівників, підтримуючи їх у формуванні індивідуальних планів розвитку.
- Проводити оцінювання та моніторинг ефективності програм підвищення кваліфікації, надаючи зворотній зв'язок та рекомендації для вдосконалення професійної діяльності.
- Розвивати співпрацю з іншими освітніми установами: забезпечувати обмін досвідом, організовувати спільні освітні проекти, сприяти розвитку партнерства з навчальними закладами та організаціями, які працюють у сфері освіти.
- Забезпечувати доступ до сучасних ресурсів: надавати педагогам доступ до наукових та методичних матеріалів, електронних платформ, професійних стандартів та інших інформаційних ресурсів для їх професійного зростання.
- Розробляти та реалізовувати індивідуальні програми розвитку для педагогічних працівників з урахуванням їхніх потреб і запитів, сприяючи зростанню професійної майстерності.
Ці завдання сприяють не лише професійному розвитку педагогів, а й забезпеченню високоякісного навчання, що відповідає вимогам сучасної освіти.
Протягом 2024 року Центр здійснював свою діяльність відповідно до Статуту ЦПРПП Городнянської міської ради, затвердженим рішенням двадцять четвертої (42) сесії Городнянської міської ради сьомого скликання від 06.08.2020 року, Стратегії розвитку ЦПРПП Городнянської міської ради на 2022-2026рр., затвердженої рішенням дев’ятої сесії Городнянської міської ради восьмого скликання від 26.10.2021 року, річного плану роботи Центру на 2024 рік, затвердженого наказом директора Центру від 08.01.2024 року № 04, щомісячних планів-заходів та згідно із законодавчими нормами.
Повністю висвітлює діяльність Центру, поширює інформацію щодо нововведень в законодавстві та іншу цікаву та корисну інформацію для педагогічних працівників сторінка fb Центру https://www.facebook.com/profile.php?id=100069624828852
яка налічує 316 підписників. Матеріал публікується фахівцями Центру своєчасно.
Для того, щоб формувати, оприлюднювати бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації, необхідні для професійного розвитку педпрацівників, висвітлювати новини в освітній сфері створено окрему рубрику на сайті відділу освіти Городнянської міської ради – ЦПРПП. Розроблено тематичні сторінки «Публічна інформація», «Освітній хаб», «Професійний розвиток педагогічних працівників», «Корисні посилання», «Консультування», «Національно-патріотичне виховання», «Робота з обдарованою молоддю», «Професійні спільноти педагогічних працівників», «Психологічна підтримка», «Співпраця». Ці сторінки призначені для:
- Публікації інформації про програми підвищення кваліфікації, семінари, тренінги та курси для педагогічних працівників, що проводяться в межах міста та за його межами.
- Оприлюднення нормативно-правових актів, рекомендацій та інших документів, що регулюють питання професійного розвитку в освіті.
- Висвітлення новин в освітній сфері, актуальних подій, змін у законодавстві, а також інформації про досягнення педагогів і освітніх установ міста.
- Створення бази корисних ресурсів та матеріалів для педагогічних працівників: методичних посібників, статей, відеоуроків, які сприятимуть вдосконаленню їхньої професійної майстерності.
- Інформування про новітні тенденції в освітньому процесі, технології, педагогічні підходи, що допомагають підвищити якість навчання та виховання учнів.
Ведення сайту є важливим інструментом для підтримки педагогів у їхньому професійному зростанні та надає можливість зберігати актуальну та доступну інформацію для всіх зацікавлених осіб. Кожен педагогічний працівник може замовити консультацію онлайн за посиланням у будь-який зручний для нього спосіб. На разі триває удосконалення структури сайту та наповнення інформацією, що здійснюють фахівці Центру регулярно.
Планування діяльності професійних спільнот, заходів з неформальної освіти для педагогів закладів освіти Городнянської міської ради та Тупичівської сільської ради здійснювалось працівниками Центру на діагностичній основі за допомогою анкет, створених з використанням Google форм розміщених на Google диску. Протягом вересня було проведено опитування педагогічних працівників закладів освіти (284 особи), метою якого було врахування запитів та потреб педагогічних працівників закладів освіти для планування своєї діяльності та організації роботи професійних педагогічних спільнот.
Протягом 2024 року продовжено оформлення відповідної документації, зокрема на всіх педагогічних працівників заведено індивідуальні картки, у яких зазначені загальні дані (освіта, стаж, курси, атестація, нагороди та інше), а також траєкторію професійного розвитку на 5 років. Консультанти заповнили інформацію про участь, навчання, здобутки педагогів протягом навчального року відповідно до своїх напрямів діяльності.
Одним із основних завдань Центру є координація діяльність професійних спільнот педагогічних працівників. Наказом по установі від 26 листопада 2020 року №10 «Про організацію роботи з професійними спільнотами педагогічних працівників» затверджено Положення про професійні спільноти педагогічних працівників закладів освіти, створено такі професійні спільноти педагогічних працівників:
- директорів закладів освіти;
- заступників директорів закладів освіти;
- практичних психологів та соціальних педагогів;
- педагогів-організаторів та керівників гуртків закладів освіти;
- учителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, російської мови;
- учителів іноземної мови;
- учителів суспільствознавчого циклу (історії, правознавства, громадянської освіти);
- учителів математики;
- учителів інформатики;
- учителів фізики та астрономії;
- учителів природничого циклу (біології, географії, хімії, природознавства);
- учителів фізичної культури, основ здоров’я, предмету «Захист України»;
- учителів трудового навчання та технологій;
- учителів художньо-естетичного циклу (музичного, образотворчого мистецтв, мистецтва);
- учителів початкових класів;
- вихователів закладів загальної середньої освіти;
- асистентів учителів та вихователів;
- педагогічних працівників закладів дошкільної освіти;
- педагогічних працівників позашкільної освіти.
Кожна спільнота працювала відповідно до затвердженого плану роботи. Організовували та координували діяльність професійних спільнот згідно зі своїми напрямами роботи консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПРПП) Городнянської міської ради. На засіданнях спільнот розглядалися актуальні питання, що стосуються сучасних підходів в освіті, зокрема:
- Впровадження нового Державного стандарту освіти — обговорення вимог і принципів, що лежать в основі нових стандартів та їх застосування на практиці.
- Компетентнісного підходу до навчання — впровадження компетентнісних моделей навчання, які орієнтовані на розвиток у здобувачів освіти необхідних знань, умінь та навичок для успішної адаптації в суспільстві.
- Особистісно орієнтованого навчання — адаптація освітнього процесу до потреб, інтересів і потенціалу кожного учня, формування індивідуальних траєкторій розвитку.
- Діяльнісного підходу в навчанні — акцент на навчання через діяльність, проектну та практичну роботу, розв'язання реальних проблем.
- Інклюзивного підходу до освіти — впровадження інклюзивних технологій, що сприяють рівному доступу до освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
- Нових освітніх технологій та інноваційних методик — застосування сучасних цифрових інструментів, інтерактивних методів, змішаного та дистанційного навчання, а також інновацій у навчальному процесі тощо.
Завдяки ефективній координації консультантів ЦПРПП, кожна спільнота мала змогу активно обмінюватися досвідом, брати участь у фахових обговореннях і покращувати якість освіти шляхом застосування новітніх підходів та технологій.
У межах консультативно-методичного супроводу протягом 2024 року фахівцями Центру проведено 44 вебінари та семінари для профспільнот. Зокрема, Дяговець С.В. провела 6 засідань, Аношенко Ю.А. організував 11 заходів, Козак Ю.В. провела 15 засідань, Потапенко Д.Ш. підготувала та провела 12 семінарів. Заходи були спрямовані на підвищення кваліфікації педагогічних працівників у галузі новітніх методик викладання та інтеграції цифрових технологій, охоплювали теми впровадження інклюзивної освіти та адаптації навчальних планів до сучасних вимог, щодо ефективних методів оцінювання учнів та розвитку критичного мислення тощо
Тематику кожного засідання, а також ключові висновки та рекомендації було детально висвітлено на сторінці Центру у Facebook. Публікації супроводжувалися відповідними фотографіями, що демонстрували активну участь слухачів та динаміку роботи під час заходів. Завдяки цьому забезпечено широкий доступ до матеріалів, а також зворотний зв'язок із педагогами.
Однією з основних функцій Центру є організація та проведення консультування педагогічних працівників. Протягом 2024 року Центром здійснювалося постійне консультування педагогів з питань професійного розвитку, зокрема щодо:
- Підвищення кваліфікації та професійного зростання — надання рекомендацій щодо вибору програм підвищення кваліфікації, курсів та тренінгів, які сприяють розвитку педагогічних компетенцій.
- Впровадження інноваційних педагогічних технологій — консультування з питань використання новітніх методів навчання, цифрових інструментів, інтернета-платформ для підвищення ефективності навчального процесу.
- Оцінювання та моніторинг професійного розвитку — допомога в розробці індивідуальних планів розвитку, оцінювання досягнень педагогів та надання зворотного зв’язку.
- Інклюзивної освіти — консультування щодо впровадження інклюзивних підходів, адаптації освітніх матеріалів і методів навчання для учнів з особливими освітніми потребами.
- Організації навчального процесу в умовах дистанційного та змішаного навчання — надання підтримки педагогам у впровадженні нових форм організації освітнього процесу в умовах пандемії та після неї.
- Особистісно орієнтованого підходу в освіті — консультування з питань організації навчання, яке відповідає індивідуальним потребам і можливостям учнів.
- Методичних рекомендацій щодо роботи з різними категоріями учнів — надання порад щодо організації роботи з учнями з різними рівнями підготовки, створення умов для успішного навчання всіх дітей.
Консультування проводилося через індивідуальні зустрічі, семінари, тренінги та онлайн-консультації, що забезпечило доступ до необхідної інформації для педагогічних працівників і підтримку їхнього професійного розвитку на всіх етапах.
Активно та систематично здійснюються індивідуальні, групові консультації очно, телефоном, онлайн. Згідно із записами в журналах обліку індивідуальних консультацій протягом 2024 року надано 95 консультацій директором Дяговець С.В., 300 – консультанткою Аношенко Ю.А., 214 – Козак Ю.В., 171 – Потапенко Д.Ш. Загалом – 780 консультацій (зареєстровані). У режимі 24/7 відбувається взаємодія директора, консультантів Центру з педагогами, директорами закладів освіти Городнянської міської ради та Тупичівської сільської ради у вайбер-групах.
Одним із напрямів роботи працівників Центру є консультування педагогів закладів освіти щодо участі у всеукраїнських, обласних, фахових конкурсах, проєктах, ґрантах.
Одним із завдань педагогічних працівників Центру є створення каталогів нормативно-правової бази освітнього процесу, сучасних науково-методичних матеріалів, фондів довідкової методичної, психолого-педагогічної, наукової, науково-популярної та іншої літератури з інноваційної діяльності. Консультантами створена нормативна база для кожної професійної спільноти освітян, відповідно до напрямів діяльності
Із метою ефективності управління науково-методичною роботою продовжила свою діяльність Методична рада ЦПРПП Городнянської міської ради – консультативний орган громадського управління методичним забезпеченням освітнього процесу у закладах освіти Городнянської міської ради. До складу ради входять консультанти Центру, досвідчені, творчі педагоги закладів освіти громади.
Головою ради є директорка Центру Дяговець С.В., яка координує та організовує засідання ради, а також визначає основні напрямки роботи, стратегічні цілі та завдання. Методична рада відіграє ключову роль у забезпеченні якісної методичної підтримки педагогічних працівників громади, розвитку нових підходів до навчання, а також у формуванні освітніх стандартів для закладів освіти. Члени ради беруть участь у розробці рекомендацій, методичних посібників, а також у створенні умов для підвищення кваліфікації педагогів.
Протягом 2024 року відбулося 3(три) засідання методичної ради ЦПРПП Городнянської міської ради, на яких, окрім питань у сфері освіти, було ухвалено та рекомендовано до друку такі методичні доробки педагогічних працівників:
- «Екологічний гурток «Паросток». Автор Крутило Т.О., вихователька І категорії Городнянського ясла-садка №1 (23.02.2024, протокол №1).
- «Сучасні освітні прийоми на уроках математики в умовах НУШ». Автор Снопок М.В., учителька початкових класів Ільмівської початкової школи (23.02.2024, протокол №1).
- «Інтегроване навчання в початковій школі». Автор Лопатко І.В., учителька початкових класів Ільмівської початкової школи (23.02.2024, протокол №1).
- «Труднощі перекладу англійської лексики на військову тематику». Автор Бойко НР.П., учителька англійської мови Городнянського ліцею №2 (17.12.2024, протокол № 3.
Також ухвалено такі програми ЦДЮТ Городнянської міської ради:
«Образотворче мистецтво» (2р.н.);
«Маленька школа» (1р.н.),
«Картинг» (2р.н.) (12.09.2024, протокол №2).
Серед основних завдань Центру провідну роль займає узагальнення та поширення інформації з питань професійного розвитку педагогічних працівників, а також формування та оприлюднення на власному веб-сайті бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Ця база включає різноманітні курси, тренінги, семінари та інші форми навчання, які сприяють підвищенню професійних компетенцій педагогів.
Крім того, Центр активно формує та публікує інші джерела інформації: методичні матеріали, наукові статті, рекомендації та веб-ресурси, що необхідні для професійного розвитку педагогічних працівників. Це дозволяє створювати доступ до сучасних знань та інструментів, що забезпечують постійне вдосконалення педагогічної практики та застосування новітніх технологій у навчанні.
Завдяки цьому педагогічні працівники мають змогу швидко ознайомлюватися з актуальними новинами в освітній сфері, вдосконалювати свої навички та компетенції, а також отримувати підтримку для реалізації нових підходів у навчальному процесі.
На сайті Центру створено базу даних суб’єктів підвищення кваліфікації та базу даних електронних цифрових ресурсів і платформ, корисних для роботи педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації.
Директор та консультанти Центру протягом року через fb-сторінку, мережеві спільноти, електронну пошту та viber-групи постійно інформували та консультували педагогічних працівників закладів освіти щодо програм підвищення кваліфікації, інших джерел інформації (web-ресурсів), необхідних для професійного розвитку.
Окрім того, Центр організовував протягом 2024 року індивідуальні та групові консультації-навчання, тренінги з врученням сертифікатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до видів економічної діяльності (КВЕД 85-59, 85-60) за програмами, розробленими минулого року:
- «STEM-освіта: перші кроки до успіху» (Укладач Козак Ю.В.);
- «Zoom – як головний засіб спілкування в епоху пандемії» (Укладач Потапенко Д.Ш.)
- «Формування мовно-комунікативної компетентності педагога» (Укладач Дяговець С.В.);
- «Здоров’язбережувальна компетентність педагога» (Укладач Аношенко Ю.А.)
А також розроблено нові програми для організації навчання:
- «Формування ключових компетентностей сучасного педагога» (Укладач Дяговець С.В.);
- «Систематизація управлінських процесів у підготуванні закладу загальної середньої освіти до інституційного аудиту» (Укладач Дяговець С.В.)
Було організовано також індивідуально-групові консультації-навчання для педагогічних працівників Городнянської та Тупичівської ОТГ. А саме:
- «Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти» (14-15 травня 2024 року);
- «Організація роботи з обдарованою учнівською молоддю» (8-12 січня, 04-08 листопада 2024 року);
- «Завершення ІІ семестру, навчального року, ведення шкільної документації» (27-31 травня 2024 року);
- «Визначення траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників» (08-12 січня, 20-24 травня, 04-08 листопада 2024 року).
- «Завершення І семестру, ведення шкільної документації» (23-27 грудня 2024 року) та інші.
Було організовано на базі закладів освіти Городнянської міської ради підвищення кваліфікації з тем «Діяльнісний підхід в реаліях сьогодення». Для вчителів початкових класів – 03 січня 2024 року. Для вихователів ГПД, асистентів вчителів початкових класів – 13 квітня 2024 року. Для директорів та заступників директорів ЗЗСО – 21 грудня 2024 року. Учасники тренінгів отримали практичні рекомендації для впровадження діяльнісного підходу у своїй роботі, сертифікати про підвищення кваліфікації. Проведення тренінгів сприяло підвищенню професійної компетентності педагогів та адміністративного складу закладів освіти.
У рамках діяльності центру було організовано та проведено низку актуальних та практично значущих заходів для керівників закладів освіти, заступників директорів, педагогів та працівників освітньої школи. А саме:
- Освітній хаб «Управлінська діяльність закладу освіти» для керівників ЗЗСО 16 травня 2024 року.
- Методичний практикум «Пульс закладу освіти» для заступників директорів ЗЗСО 20 березня 2024 року.
- Семінар-практикум «Стимулювання творчого вдосконалення дітей, орієнтація їх на розкриття власної індивідуальності» для педагогічних працівників закладів позашкільної освіти, учителів образотворчого мистецтва, вихователів ЗДО, ЗЗСО 19 січня 2024 року,
- Вебінар «Охорона праці та безпека життєдіяльності в закладах освіти» для заступників директорів та відповідальних осіб за ОП в закладі освіти 15 лютого 2024 року.
- Семінар «Електронний журнал у закладі освіти: як перейти і з чого почати?» для директорів та заступників директорів ЗЗСОО 08 квітня 2024 року тощо.
Проведені заходи дали змогу посилити професійну компетентність педагогів і керівників, що позитивно впливає на якість освітнього процесу в цілому. Особливо освіту було приділення уваги таким темам, як стимулювання творчості дітей, інтеграція цифрових інструментів та забезпечення безпеки в закладах. Участь у заходах забезпечила обмін досвідом між керівниками, заступниками директорів та педагогами, що сприяло створенню активного професійного середовища. Це надало можливість інтегрувати найкращі практики в роботу освітніх закладів. За допомогою вебінарів і семінарів зроблено акцент на сучасних інструментах управління та навчання, що відповідають потребам цифровізації освіти та актуальним викликам сьогод.
Окрема увага у 2024 році приділялася ментальному здоров’ю педагогів. У рамках цього напряму проводилися тренінги, семінари та психологічні консультації, спрямовані на підтримку емоційного благополуччя освітян.
Було організовано кілька заходів:
- Психологічний тренінг "Формування навичок стресостійкості особистості", на якому учасники ознайомилися з техніками управління стресом і саморефлексії (23.04.2024р.; 28.08.2024р.)
- Тренінги з розвитку емоційного інтелекту, що сприяли вдосконаленню комунікативних навичок і подоланню професійного вигорання (26.04.2024р.)
- Тренінг «Психологічний баланс» на розвиток психологічної грамотності педагога (05.12.2024р.)
- Індивідуальні психологічні консультації, що забезпечували підтримку педагогам у вирішенні особистих і професійних викликів.
Також було запущено програму взаємопідтримки серед освітян "Рівний – рівному", де вчителі ділилися досвідом і практичними порадами щодо збереження балансу між роботою і особистим життям.
Результати цих ініціатив відобразилися у підвищенні загального рівня задоволеності педагогів роботою, зниженні рівня тривожності та професійного вигорання, що підтверджено результатами анонімного анкетування.
Культурно-масова робота Центру з педагогічними працівниками в 2024 році була спрямована на розвиток творчого потенціалу педагогів, зміцнення командного духу, підтримку здорового психологічного клімату в колективі та популяризацію культури та мистецтва в освітньому середовищі.
03 жовтня 2024 року було проведено Інтелектуальний поєдинок педагогів, присвячений Дню працівників освіти. Цей захід став не лише яскравим святом для педагогів, але й чудовою нагодою для них продемонструвати свої знання та інтелектуальні здібності в дружньому змаганні.
Участь у поєдинку взяли педагоги з різних навчальних закладів Городнянської міської ради, які показали високий рівень ерудованості та професіоналізму. Протягом кількох раундів учасники вирішували різноманітні інтелектуальні завдання, що стосувалися як освітньої діяльності, так і загальної культури, історії та науки.
Метою проведення інтелектуального поєдинку було не лише вшанувати працю педагогів, але й зміцнити командний дух, заохотити до подальшого професійного розвитку, а також дати можливість для творчого самовираження учасників. Цей захід сприяв розвитку колективної взаємодії серед педагогів і став важливою частиною святкування Дня працівників освіти в нашій громаді.
Відділом освіти Городнянської міської ради на Центр професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПРПП) Городнянської міської ради покладено обов'язки щодо координації та організації роботи з обдарованою учнівською молоддю. Цей напрямок є важливим аспектом освітньої діяльності громади і сприяє розвитку талановитих учнів та їх професійному зростанню.
Даний напрям включає в себе:
- Планування та організація заходів для обдарованих учнів, таких як олімпіади, конкурси, змагання та інші інтелектуальні і творчі змагання, що дозволяють учням продемонструвати свої знання, уміння та таланти в різних сферах.
- Проведення олімпіад з різних предметів (математика, фізика, хімія, біологія, іноземні мови, література та ін.), що стимулюють учнів до глибшого вивчення дисциплін і розвитку критичного мислення.
- Організація творчих конкурсів (мовно-літературних, мистецьких тощо) для виявлення та підтримки учнів, які проявляють творчі здібності.
- Забезпечення участі учнів у наукових змаганнях та проєктах, що сприяють розвитку їхніх наукових досліджень і впровадженню інновацій у навчальний процес.
- Підбиття підсумків олімпіад, конкурсів і змагань та організація нагородження учасників, надаючи їм можливість поділитися своїми досягненнями з іншими та отримати моральне заохочення.
Ці заходи мають на меті не лише виявлення та підтримку обдарованих учнів, але й створення для них умов для подальшого розвитку, стимулювання до самовдосконалення і досягнення високих результатів у різних сферах діяльності. Протягом 2024 року працівниками Центру подано 17 наказів як організаційних так і аналітичних.
18 січня 2024 року відбувся І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України. На ІІ етапі конкурсу було представлено три науково-дослідницькі роботи, серед яких:
- дві роботи отримали дипломи ІІІ ступеня;
- одна робота відзначена дипломом І ступеня.
Участь учнів у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України стала підтвердженням високого рівня підготовки, творчого потенціалу та наполегливості учасників. Досягнуті результати – це результат злагодженої роботи учнів, їхніх наукових керівників та методичної підтримки з боку фахівців Центру. Подальший розвиток науково-дослідницької діяльності серед учнів є важливим кроком для формування їхнього інтелектуального та професійного потенціалу.
Центр традиційно виконує важливу функцію в організації та проведенні Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів, спрямованих на підтримку обдарованих учнів, розвиток їхніх знань, навичок і творчих здібностей.
З 2024 року Центр узяв на себе відповідальність за проведення ІІІ (обласного) етапу олімпіад, який проходив від 14.01. до 18.02.2024 року.
У 2024-2025 н.р. ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів проведено протягом листопада-грудня 2024 року. Учні продемонстрували високий рівень зацікавленості у поглибленому вивченні навчальних предметів, а також слід відмітити якість роботи педагогів, які готували учасників. Учні-переможці ІІ етапу заявлені на участь у ІІІ етапі.
Організація та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад є важливим напрямом діяльності Центру, який сприяє підтримці талановитої молоді, стимулює їхній інтелектуальний розвиток і допомагає підготуватися до подальших викликів у навчанні та житті.
У квітні-травні (29.04.-03.05.) 2024 року було сплановано та проведено в онлайн-форматі І (міський) етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), яка стала справжнім святом патріотизму та згуртованості. Учасники отримали не лише нові знання та досвід, а й незабутні враження, зміцнивши товариські відносини та національну свідомість. Рій-переможець І (міського) етапу отримав право представляти громаду на ІІ (обласному) етапі Всеукраїнської гри «Сокіл» («Джура»).
Розпочато проведення змагань «Пліч-о-пліч. Всеукраїнські шкільні ліги» – це наймасштабніші змагання серед учнів України під гаслом «РАЗОМ ПЕРЕМОЖЕМО». Протягом лютого-квітня 2024 року пройшов ІІ (територіальний) етап змагань «Пліч-о пліч. Всеукраїнські шкільні ліги» серед команд юнаків та дівчат закладів освіти Городнянької місської ради. Команди- переможці брали участь в ІІІ (обласному) етапі змагань з різних видів спорту.
У 2024-2025 н.р. ІІ (територіальний) етап змагань «Пліч-о пліч. Всеукраїнські шкільні ліги» проходив протягом листопада-грудня 2024 року. Команди-переможці територіального етапу отримали право представляти громаду на ІІІ (обласному) етапі змагань у відповідних дисциплінах. Усі учасники були нагороджені грамотами та подяками за участь і високі спортивні результати. Змагання «Пліч-о-пліч. Всеукраїнські шкільні ліги» об’єднали учнів громади навколо ідеї командної роботи, зміцнення здоров’я та спортивного духу. Учасники здобули не лише спортивний досвід, але й емоційне задоволення та впевненість у своїх силах.
Протягом 2024 року директор та консультанти Центру активно займалися самоосвітньою діяльністю, зокрема, в напрямку опрацювання нормативно-правових документів у галузі освіти. Зокрема, було опрацьовано:
- Закон України "Про освіту" (із змінами та доповненнями) — основний документ, що регулює правові засади освітньої діяльності в Україні.
- Закон України "Про загальну середню освіту" — нормативно-правова база для організації навчального процесу в закладах загальної середньої освіти.
- Державний стандарт початкової освіти — регламентує вимоги до змісту та структури навчання у початковій школі.
- Державний стандарт базової середньої освіти — визначає ключові вимоги до змісту, методів навчання та оцінювання учнів на рівні базової освіти.
- Постанови Кабінету Міністрів України щодо реформування освітнього процесу, зокрема, щодо запровадження нових форм навчання та організації дистанційної освіти.
- Накази Міністерства освіти і науки України щодо актуальних змін у сфері оцінювання учнів, організації навчальних планів, професійного розвитку педагогів.
- Рекомендації та методичні матеріали, розроблені Інститутом модернізації змісту освіти, щодо нових підходів до викладання, впровадження інноваційних методик навчання.
- Національні критерії оцінювання якості освіти, які визначають стандарти для перевірки та моніторингу освітніх досягнень на різних рівнях навчання.
- Інтернаціональні документи в галузі освіти (наприклад, рекомендації ЮНЕСКО щодо освіти для сталого розвитку та цифрової грамотності), що допомогли розширити погляд на глобальні освітні тренди.
Ця робота сприяла вдосконаленню професійної підготовки працівників Центру, оновленню знань щодо сучасних освітніх стандартів, а також покращенню організаційної та методичної роботи на рівні освітнього процесу в закладах освіти.
Діяльність Центру у 2024 році була спрямована на створення умов для підвищення професійної майстерності педагогів. Завдяки організованим заходам і консультаційній підтримці вдалося покращити якість освітнього процесу та створити платформу для подальшого розвитку педагогічної спільноти. Проведення всіх заходів висвітлено на сторінці Центру у fb зі світлинами та відповідними дописами. Від 2025 року свою діяльність Центр плануватиме згідно зі Стратегією розвитку на 2022-2026 рр., відповідно до запитів та пропозицій педагогічних працівників закладів освіти Городнянської міської ради та Тупичівської сільської ради, наказів, листів, розпоряджень Міністерства освіти та науки України, Городнянської міської ради, відділу освіти Городнянської міської ради та інших органів управління у сфері освіти.
Рекомендації:
- Продовжити розвиток професійних спільнот та забезпечити їх активну участь у освітніх проектах.
- Поглибити співпрацю з зовнішніми організаціями для залучення додаткових ресурсів і експертів.
- Розширити використання цифрових інструментів для навчання та консультування.