2020-2021 роки
Звіт
про діяльність
Комунальної установи
«Центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Городнянської міської ради Чернігівської області
протягом 2020-2021 років
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників» від 29 липня 2020 року № 672, якою затверджено Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників, Рішенням двадцять четвертої сесії Городнянської міської ради від 06 серпня 2020 року створено Комунальну установу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради Чернігівської області. Також затверджено Статут та структуру Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради Чернігівської області. Уповноваженим органом управління Комунальною установою «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради Чернігівської області визначено відділ освіти Городнянської міської ради.
Відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад директора та фахівців Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», затвердженого Рішенням виконкому Городнянської міської ради від 20.08.2020 р., було проведено конкурс на заміщення вакантної посади директора Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради Чернігівської області 01 жовтня 2020 року на посаду директора призначено Дяговець Світлану Вікторівну як переможця за результатами конкурсу.
Відповідно до вимог законодавства Комунальну установу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради Чернігівської області (Далі –Центр) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Отримано ідентифікаційний код юридичної особи, визначено місцезнаходження, види економічної діяльності.
Новопризначеним директором також виготовлено печатку, штамп та табличку установи, затверджено штатний розпис, здійснено організаційну роботу щодо проведення конкурсу на заміщення вакантних посад консультантів та психолога, розроблено та затверджено Інструкції з діловодства, Номенклатури справ Центру, відповідно до якої оформлено документацію, розроблено, затверджено та введено в дію посадові інструкції працівників, програми інструктажів, інструкцій з охорони праці та техніки безпеки. Окрім того, подано статистичні звіти про педагогічних працівників та викладання предметів різних напрямів, розроблено попередній план діяльності Центру.
Директор Центру Дяговець С.В. протягом листопада-грудня 2020 року з метою становлення комунальної установи вивчала нормативно-правові документи:
- Кодекс законів про працю України;
- Кодекс цивільного захисту України;
- Закон України «Про охорону праці»;
- Закон України «Про оплату праці»;
- Закон України «Про доступ до публічної інформації»;
- Постанову КМ «Про трудові книжки працівників»;
- Постанову КМ «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних»;
- Постанову КМ «Порядок утворення та діяльності комісії з проведення експертизи цінності документів»;
- Типове положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації;
- правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях тощо.
Відповідно до затвердженого штатного розпису, наказів директора Центру за результатами конкурсного відбору 04.11.2020 було призначено на посади консультантів Аношенко Юлію Анатоліївну, Козак Юлію Василівну, Потапенко Дунйегозель Шамирадівну. На жаль, претендентів на посаду психолога не було.
Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради Чернігівської області як новостворена юридична особа комунальної форми власності розпочала свою повноцінну діяльність, метою якого є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти шляхом консультативної та інформаційної діяльності відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.
Центр провадить діяльність з урахуванням принципів, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту», зокрема, людиноцентризм, науковий характер освіти, академічна доброчесність та академічна свобода, гуманізм, демократизм, сприяння навчанню впродовж життя.
Згідно з Положенням про центри професійного розвитку педагогічних працівників основним завданням центру є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування. Центр відповідно до покладених на нього завдань має:
1) узагальнювати та поширювати інформацію з питань професійного розвитку педагогічних працівників;
2) координувати діяльність професійних спільнот педагогічних працівників;
3) формувати та оприлюднювати на власному веб-сайті бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації (веб-ресурси), необхідні для професійного розвитку педагогічних працівників;
4) забезпечувати надання психологічної підтримки педагогічним працівникам;
5) організовувати та проводить консультування педагогічних працівників, зокрема з питань:
планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку;
проведення супервізії;
розроблення документів закладу освіти;
особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;
впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.
Протягом листопада 2020 року визначено завдання та напрями діяльності Центру, затверджено режим роботи працівників, облаштовано робочі місця для фахівців, розподілено функціональні обов’язки між працівниками Центру. Продовжено оформлення документації, а саме: розроблено та затверджено Положення про експертну комісію та склад експертної комісії Центру, Положення про професійні спільноти педагогічних працівників, Правила внутрішнього трудового розпорядку, розпочато ведення журналів, формування папок відповідно до Номенклатури справ Центру.
Із метою ознайомлення з новоутвореною установою, фахівцями та напрямами діяльності Центру створена поштова скринька Центру gorzprpp@ukr.net (директор Дяговець С.В.), презентація Центру (консультант Потапенко Д.Ш.), сторінка ЦПРПП у facebook (https://www.facebook.com/КУ-Центр професійного-розвитку-педагогічних-працівників-ГМР 112118524048082/?ref=pages_you_manage), група у Viber для директорів та заступників директорів ЗЗСО (консультант Козак Ю.В.), видано буклет «Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради (консультант Аношенко Ю.А.). На разі сторінка fb має 230 підписників, повністю висвітлює діяльність Центру, поширює інформацію щодо нововведень в законодавстві та іншу цікаву та корисну інформацію для педагогічних працівників. Матеріал публікується фахівцями Центру своєчасно.
Для того, щоб формувати, оприлюднювати бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації, необхідні для професійного розвитку педпрацівників, висвітлювати новини в освітній сфері створено окрему рубрику на сайті відділу освіти Городнянської міської ради – ЦПРПП. Розроблено тематичні сторінки «Публічна інформація», «Освітній хаб», «Професійний розвиток педагогічних працівників», «Корисні посилання», «Консультування», «Національно-патріотичне виховання», «Робота з обдарованою молоддю», «Професійні спільноти педагогічних працівників», «Психологічна підтримка», «Співпраця». Кожен педагогічний працівник може замовити консультацію онлайн за посиланням у будь-який зручний для нього спосіб. На разі триває удосконалення структури сайту та наповнення інформацією. На жаль, через брак коштів Центр на може мати та утримувати власний сайт, а також відсутній фахівець, який би відповідав за ведення сайту. Тому оформлення рубрик триває із затримкою.
Планування діяльності професійних спільнот, заходів з неформальної освіти для педагогів закладів освіти Городнянської міської ради та Тупичівської сільської ради здійснювалось працівниками Центру на діагностичній основі за допомогою анкет, створених з використанням Google форм розміщених на Google диску консультанткою Козак Ю.В. Протягом листопада-грудня було проведено опитування педагогічних працівників закладів освіти (344 особи), метою якого було врахування запитів та потреб педагогічних працівників закладів освіти для планування своєї діяльності, розробки Стратегії розвитку Центру та організації роботи професійних педагогічних спільнот.
У листопаді 2020 року пройшов зональний етап всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021». Директор Центру Дяговець С.В. була членом журі та здійснювала методичний супровід участі педагогічних працівників у конкурсі. Педагоги брали участь у номінаціях «Керівник ЗЗСО» (Халюк Н.І., директор Бутівського ліцею), «Українська мова та література» (Баранова В.М., учитель української мови та літератури Смичинського ліцею). Лауреатом обласного етапу Конкурсу стала Баранова В.М.
Протягом грудня 2020 року продовжено оформлення відповідної документації, зокрема на всіх педагогічних працівників заведено індивідуальні картки, у яких зазначені загальні дані (освіта, стаж, курси, атестація, нагороди та інше), а також траєкторію професійного розвитку на 5 років. Консультанти заповнили інформацію про участь, навчання, здобутки педагогів протягом навчального року відповідно до своїх напрямів діяльності.
Одним із основних завдань Центру є координація діяльність професійних спільнот педагогічних працівників. Наказом по установі від 26 листопада 2020 року №10 «Про організацію роботи з професійними спільнотами педагогічних працівників» затверджено Положення про професійні спільноти педагогічних працівників закладів освіти, створено такі професійні спільноти педагогічних працівників:
- директорів закладів освіти;
- заступників директорів закладів освіти;
- практичних психологів та соціальних педагогів;
- педагогів-організаторів та керівників гуртків закладів освіти;
- учителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, російської мови;
- учителів іноземної мови;
- учителів суспільствознавчого циклу (історії, правознавства, громадянської освіти);
- учителів математики;
- учителів інформатики;
- учителів фізики та астрономії;
- учителів природничого циклу (біології, географії, хімії, природознавства);
- учителів фізичної культури, основ здоров’я, предмету «Захист України»;
- учителів трудового навчання та технологій;
- учителів художньо-естетичного циклу (музичного, образотворчого мистецтв, мистецтва);
- учителів початкових класів;
- вихователів закладів загальної середньої освіти;
- асистентів учителів та вихователів;
- педагогічних працівників закладів дошкільної освіти;
- педагогічних працівників позашкільної освіти.
Від 09 грудня до 18 грудня організовано та проведено 16 вебінарів, вступних засідань профспільнот, на яких презентовано Центр, визначено назву, проблему, обрано керівника, сплановано роботу профспільнот, обговорено питання дистанційного навчання та інше. На кожне засідання фахівцями створено презентацію. Зокрема Козак Ю.В. підготувала 5 презентацій-виступів, Потапенко Д.Ш. – 5, Аношенко Ю.А. – 4, Дяговець С.В. – 2.
Відповідно до наказу по установі від 25 грудня 2020 року №11 «Про затвердження структури та плану роботи професійних спільнот педагогічних працівників» затверджено структуру професійних спільнот педагогічних працівників у такому вигляді:
- Професійна спільнота вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, російської мови «Майстерня словесника».
Керівник Желдак Ярина Сергіївна, учитель української мови та літератури Городнянського ліцею № 2.
Проблема: «Науково-методичне забезпечення формування ключових компетентностей учнів шляхом особистісно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу на уроках мови та літератури».
Координатор Дяговець С.В.
- Педагогічна студія учителів суспільствознавчого циклу.
Керівник Плотникова Валентина Володимирівна, учитель історії та правознавства Городнянського ліцею №2.
Проблема: «Розвиток професійної майстерності педагога як фактор підвищення якості викладання суспільствознавчих дисциплін і формування компетентної особистості здобувача освіти».
Координатор Козак Ю.В.
- Професійна спільнота вчителів початкових класів (1-2 класів).
Керівник Яценко Марина Юріївна, учитель початкових класів Городнянського ліцею №2.
Проблема: «Розвиток професійної майстерності педагога як важлива складова реалізації Концепції НУШ».
Координатор Козак Ю.В.
- Професійна спільнота вчителів початкових класів (3-4 класів).
Керівник Немилостива Олена Пилипівна, учитель початкових класів Городнянського ліцею №2.
Проблема: «Формування ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувача освіти шляхом використання нових форм та педагогічних прийомів в умовах НУШ».
Координатор Козак Ю.В.
- Творча лабораторія учителів іноземної мови.
Керівник Бойко Надія Павлівна, учитель англійської мови Городнянського ліцею №2.
Проблема: «Формування іншомовної компетентної особистості шляхом впровадження інноваційних технологій в умовах модернізації освіти».
Координатор Козак Ю.В.
- Творча майстерня вихователів закладів загальної середньої освіти.
Керівник Царенко Вікторія Ігорівна, вихователь ГПД Городнянського ліцею №1.
Проблема: «Формування життєвих компетентностей здобувача освіти шляхом виховання творчої, свідомої особистості через призму успадкування національних та загальнолюдських цінностей».
Координатор Козак Ю.В.
- Професійна спільнота педагогічних працівників природничого циклу (хімія, біологія і екологія, географія, природознавсто)
Керівник Надточій Наталія Іванівна, учитель біології Городнянського ліцею №2.
Проблема: «Формування основних компетентностей та реалізація змістових ліній навчальних програм в системі викладання предметів природничого циклу через формування педагогічної творчості та майстерності педагога».
Координатор Аношенко Ю.А.
- Професійна спільнота вчителів художньо-естетичного циклу (образотворчого, музичного мистецтва та предмета «Мистецтво»)
Керівник Бучіна Наталія Олексіївна, учитель музичного мистецтва Городнянського ліцею №1
Проблема: «Формування творчих та життєвих компетентностей на основі використання інноваційних технологій».
Координатор Аношенко Ю.А.
- Професійна спільнота педагогічних вчителів трудового навчання (технологій).
Керівник Желдак Олександр Олександрович, учитель трудового навчання Городнянського ліцею №2.
Проблема: «Формування в здобувачів освіти ключових і предметних компетентностей шляхом реалізації очікуваних результатів навчально – пізнавальної діяльності учнів».
Координатор Аношенко Ю.А.
- Професійна спільнота педагогічних працівників фізичної культури, основ здоров’я та предмета «Захист України».
Керівник Торін Андрій Васильович, учитель фізичної культури Городнянського ліцею №1
Проблема: «Формування в здобувачів освіти стійкої мотивації щодо збереження власного здоров’я, удосконалення фізичного розвитку та фізичної підготовки; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя з метою формування у молоді високої патріотичної свідомості, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо захисту національних інтересів України».
Координатор Аношенко Ю.А.
- Професійна спільнота вчителів інформатики закладів освіти Городнянської міської ради.
Керівник Желдак Олеся Миколаївна, учитель інформатики Городнянського ліцею №1).
Проблема: «Впровадження інноваційних методик і технологій навчання в процесі викладання інформатики з метою формування інформаційно-цифрової компетентності здобувачів освіти».
Координатор Потапенко Д.Ш.
- Професійна спільнота вчителів математики закладів освіти Городнянської міської ради.
Керівник Коробко Олена Миколаївна, учитель математики Городнянського ліцею №1.
Проблема: «Використання інноваційних технологій в освітньому процесі з метою підвищення математичної компетентності здобувачів освіти та подальшого її застосування у різних сферах суспільного життя».
Координатор Потапенко Д.Ш.
- Професійна спільнота вчителів фізики та астрономії закладів освіти Городнянської міської ради.
Керівник Коломієць Сергій Володимирович, учитель фізики Городнянського ліцею №2.
Проблема: «Формування професійної компетентності, технологічної та методичної підготовленості вчителів фізики та астрономії для забезпечення оптимального рівня розвитку і саморозвитку особистості учня».
Координатор Потапенко Д.Ш.
- Професійна спільнота асистентів учителів та асистентів вихователів закладів освіти Городнянської міської ради.
Керівник Сакунова Ірина Іванівна, ассистент вихователь Городнянського ясла-садка №1.
Проблема: «Науково-методичне забезпечення формування компетентної особистості в інклюзивному освітньому середовищі».
Координатор Потапенко Д.Ш.
- Майстерня професійного самовдосконалення педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Городнянської міської ради.
Керівник Крутило Тетяна Олександрівна, вихователь Городнянського ясла-садка №4.
Проблема: «Інтеграція традиційних та інноваційних педагогічних технологій для формування життєтворчої особистості дитини в умовах закладу дошкільної освіти».
Координатор Потапенко Д.Ш.
Планування засідань профспільнот здійснюється на навчальний рік.
Кожна спільнота працювала відповідно до затвердженого плану роботи. Організовували та координували діяльність професійних спільнот відповідно до своїх напрямів роботи консультанти ЦПРПП Городнянської міської ради. На засіданнях розглядалися питання впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій та інше.
У межах консультативно-методичного супроводу протягом 2021 року фахівцями Центру проведено 44 вебінари та семінари для профспільнот, з яких 16 – протягом лютого-квітня, 12 серпневих, 16 – протягом вересня-грудня. Зокрема Дяговець С.В. підготувала 6 презентацій-виступів, Аношенко Ю.А. – 13, Козак Ю.В. – 13, Потапенко Д.Ш. – 12. Тематику засідань з відповідними фотографіями висвітлено на сторінці Центру у fb.
Однією з основних функцій Центру – є організація та проведення консультування педагогічних працівників.
Протягом 2020-2021 років Центром здійснювалося постійне
консультування педагогів з питань професійного розвитку, зокрема щодо:
підвищення кваліфікації;
застосування в освітньому процесі новітніх цифрових технологій;
організації дистанційного навчання;
запровадження нового освітнього стандарту для 5-9 класів;
організації педагогічного наставництва та інтернатури;
ведення класних журналів;
кібербезпеки, медіакомпетентності та цифрової грамотності педагогів;
попередження булінгу,
проєктування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості;
організації електронного обліку підвищення кваліфікації педагогічних
працівників шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти;
гармонізації психологічного здоров’я учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання;
організації та проведення Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»);
формувального оцінювання;
самоаналізу педагогічними працівниками;
базового компонента дошкільної освіти;
мотивації школярів до навчання, враховуючи їхні психологічні особливості;
академічної доброчесності;
діловодства;
розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників та інше.
Активно та систематично здійснюються індивідуальні, групові консультації очно, телефоном, онлайн. Згідно із записами в журналах обліку індивідуальних консультацій за 2020-2021 роки надано 70 консультацій директором Дяговець С.В., 78 – консультантом Аношенко Ю.А., 106 – Козак Ю.В., 100 – Потапенко Д.Ш. Загалом – 354 консультації (зареєстровані). У режимі 24/7 відбувається взаємодія директора, консультантів Центру з педагогами, директорами закладів освіти Городнянської міської ради та Тупичівської сільської ради у вайбер-групах.
Одним із напрямів роботи працівників Центру є консультування педагогів закладів освіти щодо участі у всеукраїнських, обласних, фахових конкурсах, проєктах, ґрантах.
Одним із завдань педагогічних працівників Центру є створення каталогів нормативно-правової бази освітнього процесу, сучасних науково-методичних матеріалів, фондів довідкової методичної, психолого-педагогічної, наукової, науково-популярної та іншої літератури з інноваційної діяльності.
Директором Дяговець С.В. створено та направлено директорам закладів загальної середньої освіти «Нормативний путівник на 2021/2022 навчальний рік», в якому зазначено всі чинні нормативні документи щодо організації освітнього процесу на 2021-2022 н. р.
Із метою ефективності управління науково-методичною роботою створено Методичну раду ЦПРПП Городнянської міської ради – консультативний орган громадського управління методичним забезпеченням освітнього процесу у закладах освіти Городнянської міської ради. До складу ради входять консультанти Центру, досвідчені, творчі педагоги закладів освіти громади. Головою є директор Центру Дяговець С.В., яка координує та організовує засідання ради.
Протягом 2021 року методичною радою ЦПРПП Городнянської міської ради ухвалено та рекомендовано до друку такі методичні доробки педагогічних працівників:
- «Обстеження освітньої діяльності дитини з особливими освітніми потребами». Автор Михальченко Л.В., учитель-дефектолог КУ «ІРЦ» Городнянської міської ради;
- «Шкідливі звички у житті людини (шкідливість куріння)». Автор Торін А.М., учитель фізичної культури Городнянського ліцею №1;
- «Швидка психологічна допомога в закладі дошкільної освіти». Автор Семко В.Г., практичний психолог Городнянського ясла-садка № 4.
- Зошит для корекційно-розвивальних занять з дітьми 4-5 років «Навчалочка». Автор Семко В.Г., практичний психолог Городнянського ясла-садка № 4.
- Корекційно-розвивальна програм «Ми – п’ятикласники». Автор Панасевич С.В., практичний психолог Городнянського ліцею № 2.
- Методичні рекомендацій для працівників психологічної служби «Досить цькувати! Давайте товаришувати!». Автор Лавренко Т.В., соціальний педагог Городнянського ліцею № 2.
Також ухвалено такі програми ЦДЮТ Городнянської міської ради:
- Програма художньо-естетичного напряму:
«Спортивного бального танцю»;
- Програми декоративно-ужиткового напряму:
«Фітодизайн»,
«Природа й творчість»,
«Пластилінова фантазія»,
«Світ із паперу»,
«Рукотворне мистецтво»,
«Фа-дизайну».
Із метою виявлення творчих педагогів закладів загальної середньої освіти, розвитку їх активності щодо впровадження інноваційних ідей, технологій національно-патріотичного виховання, удосконалення професійної компетентності 18 березня 2021 року пройшов І етап конкурсу педагогічної майстерності «Від проголошення незалежності – до нової України» (далі – Конкурс). Консультант Козак Ю.В. інформувала та надала методичну підтримку педагогам щодо участі у конкурсі.
На І етапі Конкурсу було представлено 8 конкурсних робіт педагогічних працівників у 2 номінаціях. У Конкурсі брали участь 3 вихователі ГПД, 2 педагоги-організатори, 1 заступник директора з виховної роботи, 2 класні керівники закладів загальної середньої освіти. Із них 2 роботи у номінації «Мініпроєкт (до 30-ї річниці незалежності України)» таких педагогічних працівників:
Визнано переможцями І етапу конкурсу педагогічної майстерності «Від проголошення незалежності – до нової України»:
- у номінації «Мініпроєкт (до 30-ї річниці незалежності України)»:
І місце – Бойко Тетяна Володимирівна, вихователь групи продовженого дня комунального закладу «Городнянський ліцей №2» Городнянської міської ради – мініпроєкт «Моя Батьківщина має ім’я Україна»;
ІІ місце – Лозбень Оксана Іванівна, заступник директора з виховної роботи комунального закладу «Хоробицький ліцей» Городнянської міської ради – мініпроєкт «Я – громадянин, патріот України».
- у номінації «Перший урок (до 30-ї річниці незалежності України)»:
І місце – Ткач Тетяна Григорівна, вихователь групи продовженого дня комунального закладу «Городнянський ліцей №2» Городнянської міської ради – година міркування «Що я зможу зробити для України в майбутньому»;
ІІ місце - Даниленко Галина Михайлівна, вихователь групи продовженого дня комунального закладу «Городнянський ліцей №2» Городнянської міської ради – урок-гра «Під небом синім»;
ІІІ місце – Кривопуск Наталія Петрівна, педагог-організатор комунального закладу «Бутівський ліцей» Городнянської міської ради – урок мужності «Моя Україна – єдина та вільна»; Круглик Наталя Олександрівна, педагог-організатор комунального закладу «Смичинський ліцей» Городнянської міської ради урок мужності «Моя Україна – незалежна і вільна!»
Серед основних завдань Центру провідну роль займає узагальнення та
поширення інформації з питань професійного розвитку педагогічних
працівників, формування та оприлюднення на власному веб-сайті бази даних
програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інших джерел
інформації (веб-ресурси), необхідних для професійного розвитку педагогічних
працівників.
Із цією метою Центром здійснювалася популяризація різноманітних
суб’єктів надання послуг з підвищення кваліфікації, забезпечувалось
інформування закладів освіти, щодо можливості здійснити курсову
перепідготовку педагогічними працівниками на базі ЧОІППО імені К.Д.Ушинського та інших суб’єктів, здійснювалося систематичне анонсування актуальних освітянських подій.
На сайті Центру створено базу даних суб’єктів підвищення кваліфікації та
базу даних електронних цифрових ресурсів і платформ, корисних для роботи
педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації.
Директор та консультанти Центру протягом року через мережеві спільноти, електронну пошту та viber-групи постійно інформували та консультували педагогічних працівників закладів освіти щодо програм підвищення кваліфікації, інших джерел інформації (web-ресурсів), необхідних для професійного розвитку.
21.10.2021 року директором Дяговець С.В. для заступників директорів ЗЗСО, методистів ЗДО організовано та проведено методичний практикум «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги та можливості».
Окрім того, Центр організовував протягом 2021 року індивідуальні та групові консультації-навчання, тренінги з врученням сертифікатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до видів економічної діяльності (КВЕД 85-59, 85-60). Розроблено такі програми для організації навчання:
- «STEM-освіта: перші кроки до успіху» (Укладач Козак Ю.В.);
- «Zoom – як головний засіб спілкування в епоху пандемії» (Укладач Потапенко Д.Ш.)
- «Основи логопедичних знань» (Укладач Потапенко Д.Ш.).
Навчання відповідно до програми «Zoom – як головний засіб спілкування в епоху пандемії» було організовано 9-12 лютого, 22-26 березня, 01-09 квітня 2021 року. Навчання пройшли та отримали сертифікати 26 педагогічних працівників.
Навчання відповідно до програми «STEM-освіта: перші кроки до успіху» було організовано 22 квітня, 12 жовтня 2021 року. Навчання пройшли та отримали сертифікати 12 педагогічних працівників.
Навчальний тренінг «Основи логопедичних знань» відбувся 26-29 жовтня 2021 року. Навчання пройшли та отримали сертифікати 23 педагогічні працівники.
Було організовано також індивідуально-групові консультації-навчання. А саме: «Використання технологій дистанційного навчання» (01-09, 12-16 квітня 2021 року); «Створення презентацій у PowerPoint» (12-16 квітня, 06-10 грудня2021 року); «Google Форми як допоміжний інструмент у роботі педагога» (06-10 грудня 2021 року). Проведено тематичний вебінар «Тенденції та виклики в сучасній системі освіти» 20 квітня, 07 жовтня 2021 року.
За участю спікерів Управління ДСЯО в Чернігівській області Центром було організовано онлайн-інтерактив «Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти» для керівників ЗЗСО 26 жовтня 2021 року та онлайн-інтерактив «Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти» для керівників, вихователів-методистів ЗДО 27 жовтня 2021 року.
Новим вектором діяльності Центру стала культурно-масова робота з педагогічними працівниками. Планувалося проведення концертної програми до Дня працівників освіти, брейн-рингу до Дня вчителя для педагогічних працівників закладів освіти Городнянської міської ради. Але, на жаль, у зв’язку із встановленням карантину та запровадженням посилених протиепідемічних заходів для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 проведення було скасовано. Однак вдалося організувати та залучити до участі команди закладів освіти в новорічному квесті «Цікаві пригоди творчих педагогів», який відбувся 24 грудня 2021 року. 5 команд, а саме: Городнянського ліцею №1, Городнянського ліцею №2, Бутівського ліцею, Смичинського ліцею та Хоробицького ліцею, зібралися навколо новорічної ялинки продемонструвати свої вміння та можливості. Проведення такого рівня заходів передбачає інтенсивної, змістовної підготовки, яку здійснювали фахівці Центру протягом листопада-грудня 2021 року. За відгуками педагогічних працівників квест пройшов на високому методичному рівні.
Відділом освіти Городнянської міської ради на ЦПРПП Городнянської міської ради покладено обов’язки щодо координації та організації роботи з обдарованою учнівською молоддю. Даний напрям включає в себе планування, організацію, проведення, підбиття підсумків олімпіад, конкурсів, змагань та інших видів. Окрім того – підготовка проєктів наказів по відділу освіти Городнянської міської ради. Загалом протягом 2021 року працівниками Центру подано 26 наказів як організаційних так і аналітичних. За неповний 2020 рік – 5 наказів. Відповідальною за даний вид діяльності призначена консультант Аношенко Ю.А., але до розробки завдань, організації, проведення залучені всі працівники Центру.
02 лютого 2021 року відбувся І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України. На ІІ етапі було представлено 3 науково-дослідницькі роботи, одна з яких відзначена дипломом ІІІ ступеня. Конкурс проходив в режимі онлайн. Методичний супровід участі, оцінювання робіт учнів здійснювали фахівці Центру.
У зв’язку із встановленням карантину та запровадженням посилених протиепідемічних заходів для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 проведення олімпіад було скасовано. Пройшов тільки ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 08 листопада 2020 року в онлайн режимі. Підбито підсумки, видано наказ. Але на цьому проведення олімпіад у 2020-2021 н.р. припинено.
У 2021-2022 н.р. працівниками Центру відповідно до наказу №221 від 01.10.2021р. «Про проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у 2021-2022 н.р.» було забезпечено проведення І та ІІ етапів олімпіад із 16 предметів. А саме: української мови та літератури, російської мови та літератури (відповідальна Дяговець С.В.); математики, інформатики, фізики, інформаційних технологій, астрономії (Потапенко Д.Ш.); німецької мови, англійської мови, історії, правознавства (Козак Ю.А.); географії, біології, трудового навчання, хімії, екології (Аношенко Ю.А.). І етап тривав протягом жовтня 2021 року у закладах освіти, які подали звіти та заявки на участь у ІІ етапі. 06.11.2021 року стартував ІІ етап проведення олімпіад, організований Центром на базі Городнянського ліцею №1 із залученням педагогічних працівників громади до перевірки робіт. Проведення ІІ етапу тривало до 04.12.2021 року. Підбито підсумки, видано наказ по відділу освіти від 13.12.2021 року № 106 «Про підсумки проведення І та ІІ етапів проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2021-2022 н.р.». Сформовано команду учнів закладів освіти Городнянської ОТГ для участі у ІІІ етапі олімпіад.
За організацію та проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів Центр нагороджено подякою відділу освіти Городнянської міської ради.
15 січня 2021 року на базі Центру проведено ІІ етап ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (далі – Конкурс) серед учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти Городнянської міської ради та Тупичівської сільської ради в дистанційному форматі. Учні-переможці брали участь в обласному етапі.
27 листопада 2021 року пройшов ІІ етап ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (далі – Конкурс) серед учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти Городнянської міської ради та Тупичівської сільської ради (Відповідальна Дяговець С.В.). Підбито підсумки, видано накази, переможців конкурсу нагороджено грамотами відділу освіти Городнянської міської ради. ІІІ етап Конкурсу проведено в онлайн-режимі на базі Центру.
04 грудня 2021 року відбувся ІІ етап ХХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, в якому взяли участь 19 учнів 3-4 класів та 49 учнів 5-11 класів. Також підбито підсумки, видано накази, переможців конкурсу нагороджено грамотами відділу освіти Городнянської міської ради. ІІІ етап Конкурсу проведено в онлайн-режимі на базі Центру.
Протягом 26-29 квітня 2021 року було проведено І (міський) етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).
У змаганнях взяли участь 2 команди (рої) таких закладів загальної середньої освіти Городнянської міської ради: Городнянського ліцею №2, Бутівського ліцею.
Учасники гри продемонстрували теоретичні знання, практичні уміння та навички в конкурсах «Впоряд», «Відун», «Рятівник», «Ватра», «Книга звитяг», «Цікаві моменти з життя рою», туристично-спортивний конкурс, завдання до яких в онлайн-форматі було розроблено фахівцями Центру.
Визнано переможцями І (міського) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»):
- за зайняте І місце рій «Богдан Хмельницький», команда Городнянського ліцею №2;
- за зайняте ІІ місце рій «Нащадки козаків», команда Бутівського ліцею.
Рій «Богдан Хмельницький», команда Городнянського ліцею №2, брав участь в обласному етапі гри.
Центр забезпечив методичний супровід участі команд на всіх етапах конкурсу. За інформаційно-методичний супровід та організацію проведення І (міського) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в режимі онлайн Центр нагороджений подякою відділу освіти Городнянської міської ради.
Центр спільно з відділом освіти Городнянської міської ради організовує, проводить, підбиває підсумки проведення спортивних заходів (Відповідальна Аношенко Ю.А.). Протягом 2021 року проведено низку спортивних змагань серед здобувачів освіти ЗЗСО Городнянської міської ради. А саме: Відкриту Першість із легкоатлетичного триборства (27 лютого), Відкриту зимову Першість з мініфутболу (06 березня), Відкриту Першість з настільного тенісу (20лютого), Відкриту Першість з мініфутболу до Дня фізичної культури (11 вересня), Відкриту Першість з легкоатлетичного кросу (16 жовтня), Відкриту Першість з шахів та шашок – 64 (20 листопада), Відкриту Першість з волейболу (18 грудня).
Протягом травня-червня 2021 року Центр займався підготовкою проведення міському випускного вечора 2021 року. Урочистий вечір, присвячений випускникам 2021 року пройшов на належному рівні.
Щоб реалізувати провідну ідею Центру, створення умов для розвитку
творчої ініціативи та академічної свободи педагогів у пошуках нових форм і
методів педагогічної діяльності, для надання якісних освітніх послуг, потрібен
чіткий план дій. Планування – це не одноразова подія з виразним початком і
закінченням. Це постійний процес, який передбачає створення важливого
документа в процесі діяльності Центру, що базується на використанні наявних
ресурсів, внутрішнього та зовнішнього потенціалів, який називається
Стратегією розвитку.
Використання цих потенціалів та можливостей повинно відбуватися
системно та бути скерованим на відповідні пріоритети, напрями розвитку та
цілі.
Стратегія розвитку – це документ, який містить принципи (припущення),
прийняті під час реалізації процесу планування. Вона є основним документом
для діяльності Центру на чотири роки до шляху досягнення стратегічних цілей.
Стратегія дасть можливість активізувати весь наявний творчий педагогічний
потенціал Городнянської ОТГ та відкрити нову сторінку його розвитку у зацікавлених в оновленні освіти. Процес розробки Стратегії базувався на трьох принципах стратегічного планування:
1. Принцип «партнерства»: залучення педагогічної спільноти до процесу
розробки стратегічного плану.
2. Принцип «реалістичності»: реалізація операційних завдань повинна бути
заснована на реально наявних ресурсах, можливостях та повноваженнях
громади.
3. Принцип «прозорості процесу»: відкритість та прозорість обговорення
результатів роботи, а також забезпечення максимально ефективного
співробітництва зі ЗМІ в процесі реалізації стратегічного плану.
Етапи реалізації Стратегії розвитку
1. Діагностично-концептуальний (2022 рік).
2. Організаційно-прогнозувальний (2022-2023 рр.)
3. Формувальний (2023-2025 рр.)
4. Узагальнювальний (2025-2026 рр.)
Рішенням дев’ятої сесії восьмого скликання від 26.10.2021року затверджено Стратегію розвитку Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Городнянської міської ради на 2022-2026 рр., над розробкою якої директор Центру працювала протягом 2021 року.
Протягом року директор, консультанти Центру здійснювали самоосвітню діяльність в напрямку опрацювання нормативно-правових документів в галузі освіти. Зокрема, опрацьовували:
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про повну загальну середню освіту;
- Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року;
- Національний стандарт ДСТУ 4163:2020 Державна уніфікована система документації;
- Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «нова українська школа» на період до 2029 року;
- Концепцію розвитку педагогічної освіти;
- Концепцію розвитку інклюзивного навчання;
- Базовий компонент дошкільної освіти (державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція;
- Державний стандарт початкової загальної освіти;
- Державний стандарт базової середньої освіти 5-9 класи нової української школи;
- Постанову головного державного санітарного лікаря України про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (covid-19))»;
- Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників;
- Положення про проведення супервізії провадження концепції нова українська школа;
- Положення про сертифікацію педагогічних працівників;
- Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти;
- Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)»;
- Професійний стандарт «Практичний психолог закладу освіти»;
- Професійний стандарт «Вихователь закладу дошкільної освіти»;
- Професійний стандарт «Керівник (директор) закладу загальної середньої освіти»;
- Професійний стандарт «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти»;
- порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти;
- порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників;
- порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти;
- Типові освітні програми закладів загальної середньої освіти;
- Освітні програми для закладів освіти, що здійснюють експериментальну роботу всеукраїнського рівня;
- Типову освітню програму закладу позашкільної освіти;
- методичні рекомендації про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році;
- методичні рекомендації щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році;
- методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти;
- методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році;
- інформаційні матеріали про деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 навчальному році;
- аналітичні матеріали про діяльність психологічної служби, забезпечення закладів освіти практичними психологами і соціальними педагогами та рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році тощо.
Отже, підбиваючи підсумки діяльності Центру протягом 2020-2021 рр., хочеться зазначити про інтенсивну, продуктивну та значиму роботу працівників Центру, яка побудована відповідно до плану роботи на 2021 рік зі змінами та доповненнями. Проведення всіх заходів висвітлено на сторінці Центру у fb зі світлинами та відповідними дописами. Від 2022 року свою діяльність Центр плануватиме згідно зі Стратегією розвитку на 2022-2026 рр., відповідно до запитів та пропозицій педагогічних працівників закладів освіти Городнянської міської ради та наказів, листів, розпоряджень Міністерства освіти та науки України, Городнянської міської ради, відділу освіти Городнянської міської ради та інших органів управління у сфері освіти.