Засідання методичного об’єднання вчителів трудового навчання (технологій)
04 грудня 2019 року на базі Городнянського ліцею № 2 відбулося засідання методичного об’єднання вчителів трудового навчання (технологій). Педагоги відвідали показовий інтегрований STEM-урок, який провели вчитель-методист, учитель історії Плотникова В.В. та вчитель трудового навчання (технологій) вищої кваліфікаційної категорії Пінчук Л.О. Тема уроку: «Виготовлення проєктного виробу-сувеніру декоративних квітів (маку та соняшника) з тканини» (9 клас). Валентина Володимирівна розповіла про історичне значення квіткових символів України: маку – символу Дня пам’яті та примирення, соняшника – символу Дня пам’яті полеглих захисників України. Людмила Олександрівна провела з учнями практичну роботу «Виготовлення проєктного виробу-сувеніру декоративних квітів (маку та соняшника) з тканини».
На уроці використано STEM-технології критичного мислення та проєктної діяльності – однієї з найперспективніших складових освітнього процесу, яка створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Адже самостійний пошук знань, їх систематизація, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проєктів (ефективну технологію навчання).
Під час роботи в групах було використано одну із форм роботи STEM-освіти – фасилітацію, тобто організацію в групі процесу колективного роз’язання проблеми, відповідно керує цим процесом фасилітатор (один із членів групи, який бере на себе відповідну «командну роль»).
STEM-урок пройшов на високому науковому та методичному рівнях з використанням ІКТ, спрямованістю на професійну роботу серед учнівської молоді. Саме основне – він сприяв посиленню креативності учнів (так званого «індексу креативності»).
Пінчук Л.О., як вчитель, який атестується, презентувала свій досвід роботи з проблеми «Особистісно орієнтоване навчання на уроках обслуговуючої праці на основі методу проєктів».
Маклюк О.Г., старший учитель, вчитель трудового навчання (технологій) Городнянського ліцею № 1 донесла до членів методичного об’єднання інформацію про курсову підготовку – професійний розвиток педагога.
Сорока О.О., методист відділу освіти Городнянської міської ради виступила з питання «Актуальність STEM-освіти. Глосарій термінів, що визначають сутність поняння STEM-освіта».
Ольга Олександрівна проаналізувала підсумки ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з трудового навчання (технологій) та ознайомила вчителів із графіком проходження обласних вебінарів щодо підготовки учнів до ІІІ етапу олімпіад.