A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Городнянської міської ради

Психологічна підтримка педагогічних працівників

Психологічний супровід професійного розвитку педагогів

«Один із секретів педагогічної творчості полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому і поганому на своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху». В.О.Сухомлинський

   Відповідно до Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників (далі ЦПРПП) важливим завданням є надання психологічної підтримки педагогічним працівникам, яка полягає в тому, щоб процес педагогічної діяльності зробити більш комфортним, а вирішення складних ситуацій під час освітнього процесу завжди завершувався позитивно. Це завдання в межах своєї професійної компетентності реалізує практичний психолог ЦПРПП.

У  закладах вищої освіти педагогів не готують, як уникати емоційного перевантаження, не формують у них відповідних умінь, навичок, особистісних якостей, необхідних для подолання емоційних труднощів у професії. Тому одним з актуальних питань психологічного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників є створення умов та реалізація ефективних технологій для збереження та підтримки їх психічного здоров’я в процесі професійного розвитку та педагогічної діяльності.

Психологічна підтримка адаптації та професійного становлення педагога передбачає створення умов та реалізацію наступних завдань:

розуміння особливостей освітнього середовища;

усвідомлення педагогом власних життєвих цінностей і переконань;

виявлення перешкод в особистісному і професійному зростанні;

активізація мотивації в педагогічній діяльності;

виявлення перспектив професійного зростання і розширення напрямків ефективних дій у професійній діяльності й особистісному розвитку.

Практичний психолог Центру професійного розвитку педагогічних працівників, зокрема, реалізує наступні завдання:

1.Сприяє підвищенню психологічної грамотності педагогічних працівників закладів освіти.

2.Здійснює супровід професійного розвитку працівників психологічної служби закладів освіти.

3.Здійснює просвітницьку роботу серед педагогів з питань ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу.

4.Сприяє профілактиці професійного вигорання педагогів.

Важливим завданням практичного психолога ЦПРПП є саме психологічний супровід професійної діяльності педагогів, головною метою якого є допомогти вчителю ефективно організувати свою професійну діяльність. Психологічний супровід щодо професійної діяльності педагога спрямований на:

1.Формування позитивного мікроклімату в педагогічному колективі.

2.Створення сприятливих умов для активізації мотивації педагогів у роботі.

3.Допомогу в розкритті потенційних можливостей педагогів щодо особистісної та професійної сфер життя вчителів.

4.Допомогу «молодим вчителям» щодо адаптації в педагогічній діяльності.

5.Підвищення психологічної культури педагогів.

6.Розвиток стресостійкості та профілактика емоційного вигорання.

7.Набуття навичок вирішення проблемних ситуацій безконфліктним шляхом.

8.Допомогу в роботі з дітьми «групи ризику».

9.Формування навичок управління власним часом (тайм-менеджмент).

10.Розвиток здатності до саморефлексії в професійній діяльності тощо.

Основні напрямки здійснення психологічного супроводу професійного розвитку педагогів:

1.Діагностика. 2.Консультування. 3.Корекція. 4.Профілактика та просвіта.

Діагностична робота в процесі психологічного супроводу педагогів, зокрема, полягає у визначенні запитів до практичного психолога ЦПРПП, вивченні емоційного стану та професійної мотивації вчителів з подальшими індивідуальними консультаціями за потреби. Ефективними можуть бути і групові консультації для педагогів з метою вирішення проблемних ситуацій у процесі взаємодії зі здобувачами освіти та батьками. Такі консультації можуть бути організовані за актуальними запитами та темами.

Профілактика та просвіта полягає в підготовці та представленні просвітницьких матеріалів (буклетів, пам`яток, бюлетнів тощо). До актуальних заходів профілактичного та корекційного спрямування можна віднести наступні: семінари-практикуми, інтерактивні ігри, тренінги, вебінари, воркшопи, психологічні студії та інше.

Таким чином, необхідність ефективного професійного розвитку педагогічних працівників вимагає кваліфікованого психологічного супроводу та підтримки психологічного благополуччя педагога в їхній професійній діяльності.

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень